Natuurlijk zijn we bij Provisior zelf hartstochtelijk overtuigd van de kracht van ons eigen Identity Governance platform en vertellen we daar graag over. En daar staan we niet alleen in. Na een samenwerking van ruim 10 jaar – en sinds kort zo’n 750.000 afgehandelde ICT aanvragen via ons platform – is Heijmans NV met recht een succesvolle Provisior gebruiker vanaf het eerste uur die erin is geslaagd tienduizenden uren aan handelingen en wachttijd weg te automatiseren. Dat realiseren we uiteraard ook graag voor andere organisaties en wat is er dan krachtiger dan het delen van die behaalde successen met de buitenwereld?

Tijdens onze jaarlijkse Provisior User Group bijeenkomst van afgelopen april vertelde Monique van den Anker (senior IT Professional bij Heijmans NV) onder andere vertelde over de waarde die Provisior voor Heijmans vertegenwoordigt. Inzichten die wij u niet willen onthouden. Daarom geven wij u hierbij inzicht in de toegevoegde waarde van Provisior, voor zowel de IT-afdeling en de eindgebruikers van Heijmans als voor de organisatie als geheel, zoals Monique deze in haar presentatie besprak.

De toegevoegde waarde voor de IT-afdeling

Provisior biedt verschillende voordelen voor de IT-afdeling. De belangrijkste voordelen voor Heijmans zijn op te delen in twee categorieën; het reduceren van menselijk handelen en het eenvoudig realiseren en onderhouden van interfaces.

  • Minimale tussenkomst van menselijk handelen: voordat Heijmans klant werd bij Provisior namen zij een zelf ontwikkelde maatwerk applicatie voor in gebruik voor het aanvragen van diensten. Wanneer hier een AD-groep in werd aangevraagd dan diende deze handmatig te worden toegevoegd. Deze handeling is met het Provisior platform niet langer nodig. Diensten worden na goedkeuring direct en automatisch toegevoegd. Daar komt geen menselijk handelen aan te pas. Maar dit is volgens Monique niet het enige punt waar Provisior menselijk handelen reduceert. Dit geldt namelijk ook voor ledenbeheer. Bijvoorbeeld voor toegangsrechten tot een groepsmailbox of software. Degene die verantwoordelijk is voor dergelijke beslissingen krijgt de functie ledenbeheer en hij of zij kan eindgebruikers hier eenvoudig toevoegen en verwijderen. Tussenkomst van de IT-afdeling is niet langer nodig wat op lange termijn veel tijd bespaart.
  • Interfaces eenvoudig realiseren en onderhouden: binnen Heijmans wordt vrij veel gebruikgemaakt van interfaces. Provisior helpt Heijmans bij het eenvoudig realiseren en onderhouden hiervan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan AD-synchronisatie en het interfacen naar de Azure-AD om automatisch een groepsmailbox aan te maken.

De toegevoegde waarde voor de eindgebruiker

Naast de voordelen van Provisior voor de IT-afdeling, biedt het platform ook aanzienlijke voordelen voor de eindgebruikers ervan. De belangrijkste voordelen zijn voor Heijmans in te delen in drie categorieën; overzicht, inzicht en gebruikersgemak.

  • Overzicht: Provisior biedt één centrale plek waar alle IT-middelen en diensten te vinden zijn. Een catalogus waar eindgebruikers een duidelijk overzicht hebben over de IT-middelen en diensten die voor hen beschikbaar zijn en door hen kunnen worden aangevraagd.
  • Inzicht: naast dat eindgebruikers via het platform overzicht hebben over de IT-middelen en diensten die zij kunnen aanvragen, biedt het platform ook inzicht in datgene wat zij in het verleden hebben aangevraagd. En dit blijft niet bij inzicht, eindgebruikers hebben ook de mogelijkheid aan te geven dat zij bepaalde rechten, middelen of diensten niet langer nodig hebben en kunnen deze zelfstandig verwijderen.
  • Gebruikersgemak: gebruikersgemak is iets waar Monique persoonlijk veel waarde aan hecht en wat zij terugvindt in de Provisior App. Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak en met de App kun je altijd en overal eenvoudig taken delegeren, verzoeken goedkeuren of je wachtwoord resetten mocht je deze vergeten zijn. Een duidelijke toegevoegde waarde die Provisior heeft voor de gebruikers van het platform. Zij hoeven niet langer te wachten op een reactie van de IT-afdeling.

De toegevoegde waarde voor de organisatie

Tijdens haar presentatie vertelde Monique vol enthousiasme over Provisior, de functionaliteiten ervan en de waarde die het platform voor Heijmans vertegenwoordigt. Wat tijdens de presentatie ook aan bod kwam was het aantal door Heijmans verwerkte aanvragen via Provisior. Heijmans is al ruim 10 jaar klant bij Provisior en in al die jaren hebben zij ongeveer 750.000 aanvragen via het platform verwerkt. Iets wat volgens Monique ook direct de kracht van het platform aantoont. Dit zijn namelijk stuk voor stuk aanvragen die eenvoudig, snel en automatisch verwerkt konden worden zonder de tussenkomst van de IT-afdeling. Iets wat aanzienlijke waarde biedt voor de organisatie. Denk alleen al aan het aantal FTE dat hiermee wordt bespaard en, als gevolg hiervan, de snelle terugverdientijd en de hoge Return on Investment van Provisior. Het is wel duidelijk dat Provisior veel waarde toevoegt binnen grote organisaties en zowel kostenbesparing en een verhoogde efficiëntie kan realiseren.

Rick de Laat

Rick de Laat

Marketing medewerker