De vakantieperiode is voor de meeste mensen nu toch echt voorbij. Het “echte” leven gaat weer beginnen en voor de meeste van ons betekent dit dat we weer aan het werk gaan. Even een periode alles loslaten, ontspannen en nergens aan hoeven denken wat betreft werk is natuurlijk erg fijn, maar als je weer terugkomt is het wel zo prettig dat je niet op vervelende verrassingen stuit.

Je zit achter je bureau, klaar om weer aan de slag te gaan, maar wat was je wachtwoord ook alweer? Je hebt een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar het mocht niet baten. Het systeem denkt een hacker in je mislukte inlogpogingen te herkennen en prompt wordt je account geblokkeerd. Dan maar even bellen met de IT-servicedesk om je wachtwoord te resetten. Maar zij hebben het erg druk, want je bent niet de enige die z’n wachtwoord is vergeten na de vakantieperiode. Of waarvan de licentie voor zijn applicatie is verlopen. Of die zijn RSA token PIN vergeten is. De frustratie neemt toe en dat is nu net waar je op de eerste werkdag na je vakantie geen zin in had. Een vervelende situatie, maar gelukkig is er een oplossing.

Met Provisior kunnen werknemers namelijk 24/7 hun eigen wachtwoord resetten. Via de mobiele app van Provisior is het mogelijk een wachtwoord reset aan te vragen. Zonder in te loggen op het werknemersaccount op de pc is het hiermee voor werknemers mogelijk om zelfstandig, zowel binnen als buiten kantooruren, het wachtwoord van hun werknemersaccount te wijzigen. Werknemers krijgen een tijdelijk wachtwoord te zien op de mobiele app waarmee kan worden ingelogd en wat direct kan worden gewijzigd in een wachtwoord naar keuze.

Met Provisior is het mogelijk om veel repeterende handelingen en activiteiten – zoals het resetten van wachtwoorden – te automatiseren wat leidt tot minder belasting van de IT-servicedesk maar vooral ook wachttijden voor medewerkers verlaagt. Dit zijn voordelen van Provisior die ook Jan, applicatiebeheerder bij DSE Automatisering, ervaart. “Door interne handelingen te automatiseren, zoals het resetten van een wachtwoord, het verkrijgen van toegang tot een netwerk share en mailbox of het aanvragen van nieuwe hard- en software, besparen we een hoop tijd, voorkomen we menselijke fouten en blijft de focus op het ondersteunen van onze klanten”. De tijd die medewerkers van de IT-servicedesk met het Provisior platform voor Identity Governance & Administration besparen kan worden besteed aan dat wat écht belangrijk is: het voorzien van werknemers in hun IT-behoeften.