Afstuderen in tijden van een corona crisis, het is een beetje een dubbel gevoel. Je hebt je diploma op zak, de tijd van studeren en blokken voor tentamens is voorbij. Maar zie dan maar eens een geschikte baan te vinden. De echte uitdaging is pas net begonnen. Veel bedrijven zijn niet op zoek naar nieuw personeel en hebben al genoeg moeite om hun huidige personeel aan het werk te houden. Je wilt de kennis die je hebt opgedaan toepassen in de praktijk en laten zien wat je in huis hebt, maar wie gaat jou die kans geven? In mijn geval was dat de DSE Groep. Wat ik doe, hoe mijn eerste weken eruit zagen en wat mijn indrukken en ervaringen zijn? Ik vertel je er graag meer over.

Na het afronden van mijn master Marketing en mijn tweede master Digital Business and Innovation aan de Vrije Universiteit Amsterdam ben ik een paar weken geleden bij DSE begonnen als marketing stagiair. DSE is een veelzijdig bedrijf dat zich onder andere richt op IT-dienstverlening, digitale klantcommunicatie, Identity Governance & Automation, cybersecurity en IT Asset Management. Jezelf specialiseren in meerdere disciplines. Dat is wat ik heb gedaan tijdens mijn studie en dat is wat DSE doet in haar dagelijkse werkzaamheden. Wij zijn een goede match. Ik wist het meteen.

Toen ik een aantal weken geleden mijn eerste werkdag had bij DSE voelde ik mij direct thuis. Mijn collega’s gaven mij een welkom gevoel en maakten mij deel van het team. Ik krijg de vrijheid om mijn mening te geven en mogelijke verbeterpunten aan te wijzen. Mijn mening werd direct gewaardeerd.

De eerste weken heb ik mij met name bezig gehouden met de online marketing strategie van Provisior, één van de bedrijven die onder de DSE Groep vallen. Provisior biedt haar klanten een self service portal waarin werknemers zelfstandig diensten kunnen aanvragen en efficiënt en geautoriseerd toegang kunnen krijgen tot IT-middelen. Dit self service portal wordt niet alleen ontwikkeld voor de klanten, maar ook mede door de klanten. Klanten krijgen de vrijheid om aan te geven waar zij behoefte aan hebben, wat hun wensen zijn en waar zij het self service portal het liefst voor gebruiken. Ook de mening van de klant wordt zeer gewaardeerd binnen Provisior. Deze mening wordt gebruikt om het platform vorm te geven en door te ontwikkelen om de klant zo goed mogelijk in haar behoefte te blijven voorzien.

Een klantgericht bedrijf waar je je thuis voelt en de vrijheid krijgt om je mening te geven en verbeterpunten aan te wijzen. Waar heeft de klant behoefte aan en hoe kunnen wij daar als Provisior op een zo goed mogelijke manier aan voldoen. Buiten dat ik daar ontzettend veel van leer, geeft het mij het gevoel dat mijn mening – én die van de klant – ertoe doet. Het geeft mij het gevoel dat ik bijdraag aan het succes van een groeiend bedrijf.

Rick de Laat

Rick de Laat

Marketing medewerker